Mult asteptatul certificat de stare de urgenta este de astazi 06.04.2020 disponibil pentru antreprenori.
Desi a durat o perioada destul de lunga pana ca cei interesati sa il poata obtine, iata ca a venit momentul.
Persoanele interesate de obtinerea certificatului de stare de urgenta pot accesa urmatorul site: http://prevenire.gov.ro/.
1. Cum se obtine certificatul de stare de urgenta?
Certificatul de stare de urgenta se obtine online accesand site-ul Ministerului Economiei, Energiei si Mediului de Afaceri.
2. De cate feluri sunt certificatele de stare de urgenta?
Certificatele de stare de urgenta sunt de doua feluri:
- TIP 1 (ALBASTRU) – pentru întreruperea totală sau parțială a activității, ca urmare a efectelor deciziilor emise de autoritățile publice competente, potrivit legii, în perioada stării de urgență decretate (afectați de Ordonanțele Militare).
- TIP 2 (GALBEN) – pentru înregistrarea unei diminuări a încasărilor sau veniturilor în luna martie 2020 cu un procent de minim 25% față de media încasărilor sau veniturilor din perioada ianuarie – februarie 2020.
3. Care sunt documentele necesare pentru obtinerea certificatelor de stare de urgenta?
Documentele pentru obtinerea certificatului de stare de urgenta sunt urmatoarele:
3.1. Datele de identificare ale companiei (operatorului economic).
3.2. Datele de contact ale companiei (operatorului economic).
3.3. Motivele care au stat la baza solicitarii certificatului de stare de urgenta.
3.4. CUI-ul companiei sau certificatul de inregistrare al companiei solicitante.
3.5. Cartea de identitate a administratorului companiei.
3.6. Imputernicirea avocatiala, in cazul, in care alegeti sa colaborati cu noi.
3.7. Balantele contabile care certifica faptul ca au fost inregistrate scaderi ale veniturilor.
3.8. Declaratia pe propria raspundere a reprezentantului legal prin care isi asuma ca ceea ce a declarat este real.
3.9. Certificatul constatator al companiei solicitante.
4. Este nevoie semnatura electronica?
Da, este nevoie de semnatura electronica pentru a certifica toate documentele depuse. Acestea vor fi semnate electronic pagina cu pagina si incarcate in format PDF in cadrul site-ului: http://prevenire.gov.ro/.
5. Cine poate obtine certificatul de stare de urgenta?
Certificatul de stare de urgenta poate fi obtinut de companiile care desfasoara activitatile de mai jos:
Companiile care au ca obiect de activitate principal urmatoarele activitati: transport, turism, horeca, organizari de evenimente, publicitate, invatamant privat si activitati adiacente, industria confectiilor, incaltamintei si pielariei, servicii destinate populatiei.
6. La ce va ajuta certificatul de stare de urgenta?
Certificatul de stare de urgenta va poate ajuta in urmatoarele situatii:
6.1. Compania va putea beneficia de toate masurile de ajutor pe care statul le va putea oferi pe toata perioada starii de urgenta.
6.2. Compania va putea obtine facilitati de ordin fiscal oferite de catre institutiile administratiei publice centrale sau locale.
6.3. Compania va putea folosit certificatul de stare de urgenta in negocierea anumitor contracte sau in relatia cu orice alt tert sau alt operator economic.
6.4. Compania va putea folosi certificatul de stare de urgenta in renegocierea anumitor contracte cu institutii financiar bancare, de leasing sau orice alte institutii publice.
6.5. Compania va putea invoca starea de forta majora in orice alte contracte.
7. Puteti apela la serviciile noastre pentru obtinerea certificatului de stare de urgenta?
Da, bineinteles, va putem ajuta cu obtinerea certificatului de stare de urgenta.
Mai multe detalii puteti afla in sectiunile din site-ul nostru:
- https://servicii-avocat.ro/domenii-expertiza/obtinere-certificat-de-stare-de-urgenta/
- https://servicii-avocat.ro/domenii-expertiza/consultanta-negociere-contracte-stare-de-urgenta/
Pentru mai multe detalii cat si pentru obtinerea certificatului de stare de urgenta ne puteti contacta la urmatorul numar de telefon:
Av. Alexandru Florin – 0743.12.51.12
0 comentarii