Infiintare SA

Servicii-Avocat.ro

INFIINTARE SA

Atunci cand dorim sa desfasuram o activitate comerciala va trebui sa ne gandim la ce forma de organizare ni se potriveste. La momentul de fata cea mai buna forma de organizare din punct de vedere fiscal este S.R.L.-ul. Cu toate acestea in functie de dimensiunea afacerii in sine unii investitori pot alege si infiintarea unui SA pentru a-si desfasura activitatea.

CARE SUNT PASII PE CARE TREBUIE SA II URMAM IN PROCEDURA DE INFIINTARE SA?

REZERVAREA DENUMIRII

  1. Procedura de infiintare SA incepe cu rezervarea unei denumiri de SA. Rezervarea denumirii se va face la Registrul comertului. Sfatul nostru este sa aveti pregatite cel putin 5 variante de denumire pentru SA-ul dumneavoastra. Aveti nevoie de cel putin 5 variante de denumire pentru ca exista posibilitatea ca una dintre ele sa fie deja rezervata.

ALEGEREA CODURILOR CAEN

Alegerea codurilor CAEN pentru SA-ul dumneavoastra trebuie facuta cu un avocat. Este foarte important sa alegeti codurile CAEN ale societatii in concordanta cu activitatile pe care le veti presta.

REDACTAREA DOCUMENTELOR

  1. Cea mai importanta etapa in procedura de infiintare SA este cea de redactare a documentelor.

Care sunt documentele care vor fi redactate de catre avocatul dumneavoastra?

  1. Actul constitutiv – este practic documentul cel mai important in procedura de infiintare SA si va sta la baza acestei proceduri. Actul constitutiv va trebui redactat de catre un avocat petru a nu exista probleme pe parcursul procedurii de infiintare SA.
  2. Contractul de comodat – este documentul care va asigura sediul social al SA-ului dumneavoastra.

ACTE NECESARE INFIINTARE SA

O data redactate documentele pentru infiintarea unui SA vom avea nevoie si de alte documente pentru procedura de infiintare SA.

CARE SUNT DOCUMENTELE NECESARE PENTRU PROCEDURA DE INFIINTARE SA?

  1. Cerere de inregistrare – formular ce il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  2. Anexa 1 (inregistare fiscala) – formularul il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  3. Declaratie pe propria raspundere privind desfasurarea activitatilor la sediu sau la terti – formularul il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  4. Rezervarea de denumire in original.
  5. Actul constitutiv al societatii redactat de catre un avocat.
  6. Declaratie pe propria raspundere ca puteti avea calitatea de actionar in cadrul unui SA – autentificata la Notar.
  7. Declaratie pe propria raspundere ca puteti avea calitatea de administrator in cadrul unui SA – autentificata la Notar.
  8. Specimenul de semnatura al administratorului SA-ului.
  9. Actele de identitate ale fondatorilor SA-ului.
  10. Documentul de proprietate al imobilului care va fi sediul societatii. Acesta poate fi pe rand: contractul de vanzare – cumparare, contractul de donatie sau orice document care atesta dreptul de proprietate.
  11. Daca sediul societatii va fi in cadrul unui apartament de bloc veti avea nevoie si de acordul vecinilor. Totodata veti avea nevoie de acordul Presedintelui Asociatiei de Proprietari.
  12. Daca sediul societatii va fi in cadrul unui apartament de bloc veti atasa si mapa ANAF. Mapa ANAF va contine contractul de comodat, titlul de proprietate si formularul ANAF. Formularul ANAF il veti putea regasi la Registrul Comertului.
  13. Dovada efectuarii varsamantului capitalului social al SA-ului. La momentul depunerii capitalului social veti primi o chitanta care va fi dovada efectuarii varsamantului.
  14. Contractul de comodat care va atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.

DEPUNEREA DOSARULUI LA REGISTRUL COMERTULUI

Ultima etapa este cea mai usoara. Documentele vor fi depuse intr-un dosar cu sina la Registrul Comertului competent in functie de sediul societatii pe actiuni.

Aspecte importante infiintare SA?

a. Capitalul social minim pentru procedura de infiintare SA este de minim 25.000 de EURO (nu poate fi mai mic de 90.000 de lei).

b. Documentele vor puse in ordine intr-un dosar cu sina si vor fi depuse la Registrul comertului competent.

c. Numarul minim de actionari este de doua persoane fizice sau juridice.

d. In cadrul actului constitutiv se vor specifica printre altele: numarul actiunilor (nominative sau la purtator), denumirea si datele de identificare ale cenzorului SA-ului.

e. Se vor mentiona in cadrul actului constitutiv primii administratori precum si primii cenzori ai entitatii.

Ce documente veti prezenta avocatilor nostri?

a) Copie carte de identitate fondatori si documente de identificare (actionari, administrator, cenzori).

b) Daca sediul va fi in cadrul unui apartament de bloc – titlul de proprietate al imobilului: contract de vanzare – cumparare, contract de donatie samd. Daca veti opta pentru sediul social la cabinet de avocat, nu veti mai avea nevoie de aceste documente.

c) O lista cu 5 variante de denumire pentru SA-ul dumneavoastra.

Echipa noastra de avocati va sta la dispozitie in procedura de infiintare SA.

Dedicarea, profesionalismul acestora va vor ajuta pe tot parcursul procedurii de infiintare SA.

Cat costa?

In afara de onorariul avocatial veti avea de achitat si urmatoarele:

a) aproximativ 150 de lei, onorariul platit Notarului cu care veti alege sa colaborati.

b) 123 de lei, taxe ce se vor plati la Registrul Comertului.

c) capitalul social in valoare de minim 90.000 de lei.

Call Now ButtonApeleaza!
ro_RORomanian
en_USEnglish ro_RORomanian