In cele ce urmeaza vom vorbi si detalia ce ar trebui sa contina o notificare de stare de urgenta.
In primul rand trebuie sa facem o distinctie clara intre starea de urgenta si starea de forta majora.
Sunt doua lucruri diferite dupa cum putem observa si din definitiile de mai jos:
a. Forta majora – ,,orice eveniment extern, imprevizibil, absolut invincibil şi inevitabil”.
b. Stare de urgenta – ,,ansamblul de măsuri cu caracter politic, economic, social și de ordine publică, instituit în întreaga țară sau în anumite zone ori în unele unități administrativ-teritoriale”.
1. Care este primul pas atunci cand redactam acest gen de notificare?
In primul rand sfatul nostru este sa aveti o discutie de principiu cu destinatarul unei astfel de notificari. Poate nu va fi necesara treansmiterea unei astfel de notificari.
Cu toate acestea daca destinatarul nu este de acord cu termenii de negociere, cel mai probabil, va trebui sa alegeti varianta de transmitere a notificarii.
1.1. Primul pas ar fi sa obtineti unul dintre cele doua certificate de stare de urgenta: fie el galben sau albastru.
Mai jost aveti o poza care se va aplica unuia dintre cazurile, in care va aflati:
1.2. In urma alegerii imprejurarii in care va aflati, veti face solicitarea de obtinere a certificatului de stare de urgenta online, AICI: https://csu.prevenire.gov.ro/
1.3. Dupa ce obtineti unul dintre cele doua certificate veti trece la urmatorul pas, cel mai important de altfel.
2. Redactarea notificarii de stare de urgenta
Notificarea de stare de urgenta ar trebui sa aiba urmatoarele puncte:
2.1. Datele de identificare ale companiei dumneavoastra.
2.2. Datele de identificare ale companiei careia ii veti transmite notificarea.
2.3. Data la care se face notificarea.
2.4. Motivul care sta la baza transmiterii notificarii de stare de urgenta. Bineinteles ca motivul trebui sa aiba o legatura directa cu starea actuala provocata de noul Coronavirus – COVID -19.
2.5. Ce anume solicitati prin intermediul notificarii de stare de urgenta si ce urmariti cu aceasta solicitare.
2.6. Indicarea articolului de lege pe care va intemeiati notificarea si solicitarea.
2.7. Termenul pe care il are la dispozitie destinatarul pentru a va raspunde la notificarea pe care i-o veti transmite.
2.8. Semnatura si stampila reprezentantului companiei dumneavoastra (administratorul societatii).
3. Ce ati putea obtine cu o astfel de notificare?
3.1. O astfel de notificare ar putea avea drept scop amanarea spre exemplu la plata unei chirii sau de ce nu negocierea pretului unei chirii.
3.2. Notificarea de stare de urgenta ar putea avea ca scop orice relaxare, fie ea fiscala sau de alt ordin in ceea ce priveste raportul dintre doi agenti economici.
Cu toate acestea daca nu doriti sa va implicati intr-o astfel de procedura, care poate fi stresanta si consumatoare de timp. Facem aici referire la partea de negociere a acestei situatii si notificarea in acest sens, puteti apela la serviciile noastre juridice astfel:
a. Fie accesati urmatorul link din cadrul site-ului nostru, AICI: https://servicii-avocat.ro/domenii-expertiza/consultanta-negociere-contracte-stare-de-urgenta/
b. Fie ne puteti contacta telefonic la urmatorul numar de telefon:
Av. Alexandru Florin – 0743.12.51.12