De o lunga perioada de timp procedura de infiintare a unui SRL nu a suferit mari schimbari.

Cu toate acestea o noutate in procedura de infiintare a unui SRL este depunerea unei declaratii de ultim beneficiar. Prin urmare cei ce doresc sa isi infiinteze un SRL au obligatia de a depune o declaratie ca sunt beneficiarii reali ai societatii.

Declaratia de ultim beneficiar se poate da fie la orice Notariat, fie la Registrul Comertului.

Care este diferenta intre cele doua variante de a obtine declaratia de ultim beneficiar?

Desi rezultatul este unul si acelasi, facem aici referire la primirea declaratiei. Daca veti alege sa obtinenti declaratia de ultim beneficiar prin intermediul unui Notariat, atunci veti plati un onorariu mai mare sau mai mic de la caz, la caz. Daca veti alege sa dati declaratia de ultim beneficiar la Registrul comertului atunci nu veti plati pentru acest serviciu.

Se poate infiinta un SRL fara declaratia de ultim beneficiar?

Nu, nu se poate infiinta un SRL fara declaratia de ultim beneficiar.

In concluzie ce documente sunt necesare pentru infiintarea unui SRL?

  1. Cerere de inregistrare – formular ce il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  2. Anexa 1 (inregistare fiscala) – formularul il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  3. Declaratie pe propria raspundere privind desfasurarea activitatilor la sediu sau la terti – formularul il veti gasi la Registrul comertului (tipizat).
  4. Rezervarea de denumire in original.
  5. Actul constitutiv al societatii redactat de catre un avocat.
  6. Declaratie pe propria raspundere ca puteti avea calitatea de asociat in cadrul unui S.R.L. – autentificata la Notar.
  7. Declaratie pe propria raspundere ca puteti avea calitatea de administrator in cadrul unui S.R.L. – autentificata la Notar.
  8. Specimenul de semnatura al administratorului S.R.L.- ului.
  9. Actele de identitate ale fondatorilor S.R.L.-ului.
  10. Documentul de proprietate al imobilului care va fi sediul societatii. Acesta poate fi pe rand: contractul de vanzare – cumparare, contractul de donatie sau orice document care atesta dreptul de proprietate.
  11. Daca sediul societatii va fi in cadrul unui apartament de bloc veti avea nevoie si de acordul vecinilor. Totodata veti avea nevoie de acordul Presedintelui Asociatiei de Proprietari.
  12. Daca sediul societatii va fi in cadrul unui apartament de bloc veti atasa si mapa ANAF. Mapa ANAF va contine contractul de comodat, titlul de proprietate si formularul ANAF. Formularul ANAF il veti putea regasi la Registrul Comertului.
  13. Dovada efectuarii varsamantului capitalului social al S.R.L.-ului. La momentul depunerii capitalului social veti primi o chitanta care va fi dovada efectuarii varsamantului.
  14. Contractul de comodat care va atesta dreptul de folosinta asupra spatiului cu destinatie de sediu social.
  15. Declaratie de ultim beneficiar.

Prin urmare atunci cand dorim sa infiintam un SRL nu trebuie sa uitam de declaratia de ultim beneficiar pentru a fi in regula cu toate documentele necesare infiintarii unui SRL.

Apeleaza!