Asa cum am scris si in ultimul post procedura de infiintare a unui S.R.L. poate fi simpla de cele mai multe ori daca se urmeaza pasii corect de la inceput. De asemenea pot fi scutite sume de bani ce s-ar cheltui ulterior pentru eventualele modificari ale actului constitutiv.
Voi enumera cateva din greselile, care se pot face atunci cand se urmeaza procedura de inmatriculare a unui S.R.L.:
1. In ceea ce priveste Actul Constitutiv se pot face greseli la redactarea Actul Constitutiv pe diferite aspecte precum:
a) inadvertenta dintre adresele din titlul de proprietate si Actul Constitutiv – de cele mai multe ori nu se acorda atentie la acest aspect si se omit mici greseli privind etajul, blocul, sectorul ducand in cele din urma la respingerea dosarului pentru simplul motiv ca nu exista concordanta intre cele doua adrese.
b) unicitatea sediului social – companiile pot avea sediul social in cadrul unei dependinte (camere) fiind necesar un spatiu in acest sens; nu se va accepta la Registrul comertului ca doua companii sa aiba sediul in cadrul aceleiasi camere sau nu se va accepta ca sediul sa fie intr-o dependinta, care este trecuta in schita imobilului ca fiind bucatarie, hol sau toaleta. Unicitatea sediului este verificata de catre Administratia financiara a sectorului aferent sediului social. Sunt cazuri in care cei de la Registrul comertului va vor solicita o declaratie de nesuprapunere a sediilor si anume: in cazul in care sunt inregistrate la Administratia financiara si Registrul comertului mai multe sedii a unor companii in cadrul aceluiasi imobil, atunci va fi necesara aceasta declaratie data la un notariat de catre proprietarul spatiului ce pune la dispozitie imobilul cu titlul de sediu social.
c) mentionarea incompleta a datelor de indentificare a asociatilor si administratorilor – pentru a nu exista riscul amanarii dosarului vor trebui mentionate complet datele de indentificare, cea mai frecventa greseala fiind omiterea anului si zilei de nastere detaliu ce poate fi trecut cu vederea foarte usor.
d) semnarea acestuia pe fiecare pagina sau atestarea continutului de catre un avocat – actul constitutiv se va semna pe fiecare pagina de catre asociatii companiei sau continutul, data si indentitatea partilor va fi atestata de catre un avocat, oricare dintre variante fiind admisa de catre Registrul comertului.
e) calcularea corecta a procentajului participarii la capitalul social precum si a beneficiului ce revine fiecarui asociat – desi cele mai multe societati se infiinteaza cu un capital social de 200 lei, (lucru pe care nu il recomand) mai sunt si cazuri cand capitalul este mai mare prin urmare impartirea in parti sociale, precum si distribuirea beneficiului se poate calcula gresit.
2. In ceea ce priveste aspectele anterioare infiintarii unui S.R.L.:
a) nu trebuie sa uitam faptul ca o persoana nu poate fi asociat unic in mai multe companii in schimb poate sa detina procente si parti sociale in cadrul mai multor companii.
b) alegerea cu atentie a codurilor CAEN – in primul rand acestea trebuie sa vizeze activitatea, pe care o desfasurati, iar in al doilea rand este bine sa va ganditi si la perspectiva, pe care o are compania de dezvoltare, in felul acesta nemaifiind necesara adaugarea unor alte coduri implicit economisindu-se bani.
c) cumpararea timbrelor fiscale pentru sediul social – sunt necesare timbre fiscale in valoare de 4 lei pentru comunicarea documentatiei privind sediul social la Administratia finaciara (mai precis pentru comunicarea mapei ANAF); in cazul in care uitati sa cumparati timbrele veti mai pierde timp pretios si pentru acest lucru.
d) completarea cererilor de inregistrare a companiei – este bine sa le faceti dinainte pentru a nu pierde timp la ghiseul de depunere;
e) completarea corespunzatoare a vectorului fiscal – ar fi bine ca Anexa 1 privind inregistrarea fiscala sa fie completata in urma consultarii cu contabilul, care va tine contabilitatea societatii; in cazul in care nu alegeti bine cum declarati plata impozitului pe profit sau alte chestiuni ce tin de partea fiscala va trebui sa mai faceti ulterior drumuri pe la Administratia financiara pentru a schimba aspectele pe care le-ati ales initial.
e) alegerea capitalului social de 200 de lei – nu recomand alegerea unui capital de 200 de lei chiar daca este o varianta mai ieftina; ulterior cand veti dori sa cesionati parti sociale din cadrul companiei sau sa modificati structura capitalului social va fi foarte greu intrucat suma este mica si nu poate fi impartita in diferite procente; recomandarea mea ar fi pentru un minim de 1000 de lei mai ales daca compania are perspective de crestere.
f) ganditi-va bine daca forma de organizare, pe care ati ales-o este potrivita activitatii, pe care doriti sa o desfasurati; exista multe cazuri cand o alta forma de organizare ar fi mai potrivita.
Am facut o scurta prezentare a greselilor ce se pot face atunci cand va decideti sa infiintati un S.R.L., bineinteles ca exista si mai multe scapari decat cele prezentate; recomandarea mea este sa treceti toate activitatile pe care trebuie sa le intreprindeti pe o coala de hartie si sa demarati intreaga procedura avand un plan.
0 comentarii