[:ro]Infiintarea unei firme este o procedura complexa si pentru a scuti timpul pierdut si stresul aferent ar fi cel mai bine sa apelati la serviciile unui avocat, insa puteti sa incercati si dvs. sa faceti anumite operatiuni in vederea infiintarii firmei.
1. Primul aspect pe care va trebui sa il aveti in vedere la momentul infiintarii unei firme este rezervarea viitoarei denumiri a societatii. Ar fi bine sa va ganditi la cel putin 5 denumiri pentru simplul motiv ca exista sanse ca denumirile la care dvs. va ganditi sa fie rezervate deja.
2. Dupa ce ati rezervat denumirea va trebui sa redactati Actul constitutiv al societatii. Actul constitutiv va cuprinde pe rand: denumirea asociatilor, denumirea societatii, specificarea sediului cat si a capitalului social plus orice alte informatii prevazute de Legea 31/1990.
5. Urmatorul pas este depunerea capitalului social de minim 200 de lei; veti putea depune capitalul social la orice banca in baza rezervarii de denumire si a actului constitutiv in original.
6. Un drum la notar sau la avocatul dvs. ar putea sa va ajute in rezolvarea declaratiilor de asociati cat si de administratori. Declaratiile de administrator, asociat cat si specimenul de semnatura se pot face la orice notariat in baza rezervarii de denumire si a cartilor de identitate ale asociatilor.
7. Semnarea contractului de comodat/inchiriere pentru asigurarea sediului social al companiei dvs. Acest document impreuna cu titlul de proprietate vor constitui sediul social societatii dvs.
8. Obtinerea acordului vecinilor (jos, sus si lateral) cat si a Presedintelui Asociatiei de Locatari in cazul, in care sediul social se va constitui in cadrul unui apartament de bloc.
Ultimul pas este cel mai simplu: toate documentele de mai sus vor fi comasate in cadrul unui dosar si vor fi depuse la Registrul Comertului competent din punct de vedere teritorial.
Dosarul va cuprinde pe rand:
1. Rezervarea de denumire;
2. Copiile de pe cartile de identitate ale asociatilor;
3. Chitanta emisa de banca ce dovedeste depunerea capitalului social;
4. Declaratiile de asociati cat si specimenul de semnatura autentificate la notar;
5. Actul constitutiv in original;
6. Titlul de proprietate cat si Contractul ce atesta dreptul de folosinta al spatiului ce va fi utilizat drept sediu social de cate societate in cauza;
7. Cererea tip de inmatriculare, Declaratiile tip pe propria raspundere cat si Vector fiscal – formulare ce pot fi gasite la sediul Registrului Comertului.
Taxele de inmatriculare la Registrul Comertului sunt la momentul de fata in cuantum de aproximativ 35 de lei, toate taxele de inmatriculare fiind eliminate incepand cu data de 1 ianuarie 2017.[:]
0 comentarii