De multe ori noi, in calitate de consumatori finali am fost dezamagiti de produsele achizitionate de la diversi furnizori mai precis operatori economici si de cele mai multe ori nu am actionat atunci cand puteam face acest lucru si de ce nu, puteam remedia problema.

Ei bine Autoritatea Nationala Pentru Protectia Consumatorului cunoscuta si sub numele de ANPC este institutia care impartita in comisariate regionale vegheaza tot ce tine de calitatea produselor, pe care noi le achizitionam de la diversi operatori economici.

Prin urmare in cazul in care avem o problema privind calitatea produselor achizitionate putem depune o reclamatie la Comisariatul Regional pentru Protectia Consumatorului.

Cine detine calitatea de consumator?

„Consumatorul – orice persoană fizică sau grup de persoane fizice constituite în asociaţii, care acţionează în scopuri din afara activităţii sale comerciale, industriale sau de producţie, artizanale ori liberale ”, conform art. 2, pct. 2 din O.G. nr. 21/1992 privind protecţia consumatorilor, republicată.” Astfel doar persoanele fizice pot depune reclamatii si sesizari la ANPC, persoanele juridice neputand depune declaratii in acest fel.

Cum se depune o sesizare la ANPC?

In primul rand reclamatia sau sesizarea se face in nume propriu pe site – ul: http://www.anpc.gov.ro/, scris sau personal la sediul institutiei, ma refer aici la Comisariatul competent teritorial sa solutioneze reclamatia.

Ce ar trebui sa contina reclamatia sau sesizarea la ANPC?

Reclamatia ar trebui sa fie succinta dar la obiect. Mai precis ar trebui sa contina datele de identificare ale companiei reclamate, motivul reclamatiei, datele dumneavoastra de identificare precum si ce anume solicitati. De asemenea reclamatia sau sesizarea ar trebui sa contina urmatoarele documente probatorii respectiv: factua fiscala, bon fiscal, chitanta, contract, certificatul de garantie precum si alte dovezi in acest sens.

Depunerea reclamatiei nu presupune niciun cost din partea dumneavoastra, toate costurile fiind suportate de catre statul roman. Reclamatiile din momentul depunerii vor fi solutionate in perioada prevazuta de lege de catre comisarii din cadrul Comisariatelor Judetene, iar in cazul in care nu vor fi suficiente probe in acest sens, acestea vor fi clasate din lipsa de informatii.

In concluzie chiar este pacat sa nu incercati sa solutionati o problema ce tine de relatia cu operatorii economici, mai cu seama ca nu veti plati nicio taxa prin urmare mult succes in convingerea comisarilor ca aveti dreptate!

Categorii: Noutati

0 comentarii

Lasă un răspuns

Substituent avatar

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Apeleaza!