Desi suna foarte complicat, toata procedura de infiintare a unui S.R.L. (societate cu raspundere limitata) poate fi foarte simpla daca se urmaresc cu atentie anumiti pasi.

De la momentul depunerii documentelor la Registrul Comertului, documentele aferente inmatricularii respectiv: certificatul de inregistrare (CUI-ul), constatatoarele si rezolutia vor fi emise in 3 zile lucratoare. Procedura s-a simplificat mult de-a lungul timpului, la momentul de fata solicitarile de inmatriculare a unui S.R.L. fiind procesate foarte repede.

Voi expune in cele ce urmeaza pasii in vederea inmatricularii unui S.R.L., ca mai apoi sa prezint documentele necesare in acest sens:

1. Rezervarea de denumire – rezervarea se va face luand in calcul trei denumiri de societate, pentru a nu fi pusi in situatia de a exista alte denumiri asemanatoare, in cazul in care sunt denumiri asemanatoare atunci cererea va fi respinsa fiind necesara o alta denumire;

2. Declaratiile de administrator si asociat – acestea se pot face la un cabinet de avocatura sau la un notariat, de principiu se fac la avocatul, cu care ati ales sa colaborati pentru infiintarea societatii;

3. Specimenul de semnatura – acesta se poate face ori la un notariat ori la Registrul Comertului, in functie de disponibilitatea dvs. Specimenul de semnatura se face de obicei pentru administratorul societatii, care va avea drept de semnatura la banca sau pentru unul dintre asociati, care la fel va reprezenta societatea. La notariat vi se va cere rezervarea de denumire precum si actul de identitate al persoanei care da specimenul de semnatura;

4. Depunerea capitalului social – capitalul social minim este de 200 de lei pentru o societate cu raspundere limitata. Acesta se poate depune la orice banca (fiecare banca are conditiile proprii in vederea depunerii capitalului social), de principiu vi se va solicita rezervarea de denumire, actele de identitate, dar este totusi posibil sa fie si alte solicitari in functie de cat de birocratica este banca cu care colaborati. In urma depunerii capitalului social vi se va oferi un document, care atesta faptul ca suma cu titlu de capital social a fost depusa; la finalizarea procedurii de inmatriculare a societatii va veti intoarce la banca, la care ati deschis contul si cei de la banca vor transforma acel cont in care s-a depus capitalul social intr-un cont curent.

5. Redactarea actului constitutiv – actul constitutiv va fi redactat in conformitate cu Legea 31/1990; aici veti cuprinde aspecte ce tin de: denumirea societatii, sediul la care se va desfasura activitatea, numarul de asociati, obiectele de activitate avute in vedere, persoana/persoanele, care vor administra societatea, impartirea beneficiilor dar si forma de participare la capitalul social. Aici este cazul sa apelati la un specialist pentru a economisi atat timp pretios cat si bani, in cazul in care actul constitutiv nu cuprinde anumite aspecte esentiale dosarul va fi in cele din urma respins.

6. Redactarea contractului de comodat – de cele mai multe ori se foloseste un contract de comodat pentru sediul social al societatii, dar sunt acceptate si contracte de vanzare – cumparare, contracte de inchiriere, documentele aferente unei succesiuni practic orice documente care atesta dreptul de proprietate al imobilului in care se va desfasura activitatea.

7. Drumul la Registrul Comertului: toate documentele expuse mai sus vor fi indosariate si impreuna cu cererile aferente se vor depune la Registrul Comertului. In urma achitarii taxelor la Registul Comertului de aproximativ 500 de lei veti putea finaliza procedura prin ridicarea unui bonulet de la Registratura. Pe acel bonulet este practic scris numarul de inregistrare,  data la care se va solutiona dosarul, precum si termenul de eliberare. Ar fi indicat ca la acest moment sa urmariti site-ul Registrul Comertului (ONRC PORTAL) pentru a vedea parcursul dosarului. Daca dosarul este complet atunci actele vor fi gata in termen de 3 zile de la momentul depunerii lor.

Si acum documentele necesare:

1. Cerere de inregistrare (vi se ofera de la Registrul Comertului);

2. Anexa 1 privind inregistrarea fiscala (vi se ofera de la Registrul Comertului);

3. Declaratiile de asociat si administrator (se pot face de catre avocatul cu care colaborati sau un notar);

4. Rezervarea de denumire (in original);

5. Actul constitutiv (original);

6. Dovada depunerii capitalului social (original);

7. Contractul de comodat si actele de proprietate privind sediul social;

8. Specimenul de semnatura (original);

9. Actele de identitate ale asociatilor si administratorilor (copie).

Cam atat pentru procedura de inmatriculare a unei societati, voi reveni intr-o alta postare cu aspecte ce pot complica toata aceasta procedura.

 

 

Categorii: Noutati

Apeleaza!