Procedurile la Registrul Comertului sunt de cele mai multe ori simple daca cunoasteti cat de cat pasii, pe care trebuie sa ii faceti, insa sunt si anumite proceduri care nu necesita un volum mare de documente sau nu necesita toate documentele, pe care vi le-ati fi inchipuit.

Spre exemplu procedura de deschidere a unui sediu secundar, in mod normal o procedura foarte simpla – am putea fi tentati sa credem ca este necesar si depunerea unui nou act constitutiv actualizat, insa procedura conform site-ului oficial al Registrului Comertului www.onrc.ro nu prevede acest lucru.

Prin urmare puteti sa scutiti depunerea actului constitutiv fiind necesare doar  urmatoarele documente:

a) Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor;

b) Documentul care atesta dreptul de folosinta asupra spatiului unde se va deschide sediul secundar;

c) Titlul de proprietate asupra spatiului pe care il vom folosi ca sediu secundar.

Putem face si o greseala atunci cand redactam Hotararea Adunarii Generale a Asociatilor si anume putem include sintagama: Adoptarea unui nou Act Constitutiv actualizat; in cazul, in care folosim aceasta sintagma vom fi nevoiti sa depunem un nou Act Constitutiv Actualizat, prin urmare va trebui sa luati in calcul folosirea acestei sintagme doar atunci cand este cazul.

In concluzie unele proceduri  pe care le parcurgem la Registrul Comertului pot fi foarte simple, ideea este sa nu ne hazardam atunci cand dorim sa facem o mentiune si bineinteles va trebui sa luam in calcul citirea cu atentie a pasilor necesari pentru a nu depune documente in plus, acest lucru consumandu-ne bineinteles timp si energie.