Procedura infiintarii societatilor in Romania a fost mult simplificata, prin urmare atat timpul cat si procedurile in acest sens nu mai sunt atat de greoaie ca in trecut.

In linii mari procedura infiintari unei societati cu asociati straini este aceeasi cu cea a infiintarii unei societati cu capital romanesc, doar ca mai sunt necesare cateva documente in plus.

Prin urmare pentru inmatricularea unei societati cu asociati straini sunt necesare urmatoarele documente:

1. Actul constitutiv al societatii – semnat de catre asociatii straini pe toate paginile sau atestat de catre un avocat sau autentificat de catre un birou notarial;

2. Rezervarea de denumire in original;

3. Dovada depunerii capitalului social in original;

4. Buletinele de identitate ale asociatilor sau pasapoartele acestora;

5. Dovada sediului social al companiei (contract de vanzare – cumparare, contract de comodat, contract de inchiriere) al spatiului respectiv;

6. Specimenul de semnatura al administratorului;

7. Declaratie din partea asociatului strain autentificata de un birou notarial ca indeplineste toate conditiile pentru a fi asociat in cadrul companiei sau administrator in cadrul acesteia.

Prin urmare singura diferenta in acest caz fata de o inmatriculare normala de societate cu asociati romani ar fi faptul ca:

A) declaratia pe care o vor da asociatii straini va cuprinde un alt continut decat cel cuprins in cazul infiintarii unei societati cu asociati romani;

B) pentru a nu exista probleme la Registrul Comertului ar fi bine ca documentele de identificare sa fie traduse.

In concluzie procedura infiintarii unei societati poate fi simpla si pentru asociatii straini.