Certificatul fiscal este acel document care face dovada efectuarii platii sau nu a tuturor impozitelor, taxelor, contributiilor datorate catre statul roman.

Eliberarea certificatului fiscal ne este solicitata in mai multe imprejurari: contractarea unui credit, vanzarea sau cumpararea unui imobil, radierea unei masini etc. Cert este ca la momentul eliberarii va trebui sa avem un certificat fiscal ”curat”, mai precis nu trebuie sa avem datorii la stat pentru a putea utiliza certificatul fiscal in vedere rezolvarii problemei.

Cum putem obtine certificatul fiscal?

Obtinerea certificatului fiscal se face prin depunerea unei cereri tip la organul central competent teritorial pentru administrarea creantelor fiscale datorate de contribuabili, mai precis vom depune o cerere tip la ANAF-ul competent (de care apartinem). Certificatul fiscal il vom putea obtine in maxim 3 zile de la data depunerii cererii in acest sens, acesta fiind valabil pe o perioada de 30 de zile de la data eliberarii pentru persoane juridice si 90 de zile pentru persoane fizice.

Certificatul fiscal se va elibera in doua exemplare, unul fiind eliberat solicitantului iar unul ramanand organului fiscal emitent pentru arhivare.