Cererea de depunere si/sau mentionare acte se numara printre cele mai folosite cereri la Registrul Comertului si de obicei are in vedere mentiuni destul de simple cu un grad de dificultate scazut.

Prin urmare putem imparti in doua categorii mentiunile, care se pot face prin depunerea cererii de depunere si/sau mentionare acte:

a) Mentiuni care modifica datele inregistrate in registrul comertului:

1) Prelungirea valabilitatii sediului social sau secundar;

2) Depunerea actului constitutiv actualizat;

3) Depunerea specimenului de semnatura;

4) Depunerea dovezii varsamantului de capital social;

5) Transmiterea dreptului de proprietate asupra actiunilor.

b) Mentionarea la Registrul Comertului a unor acte:

1) Registre si acte ale societatii ce este lichidata;

2) Hotararea judecatoreasca;

3) Situatia financiara de lichidare;

4) Cererea de numire expert;

5) Hotararea Adunarii Generale privind dobandirea unui bun de la un fondator/actionar;

6) Dare de seama in ceea ce priveste gestiunea administratorilor;

7)  Donatia, vanzarea, locatiunea sau garantia imobiliara asupra fondului de comert;

8) Acte in prima etapa sau a doua etapa privind operatiunile de cesiune a partilor sociale, majorare/reducere de capital social, prelungire durata de functionare, fuziune sau divizare, dizolvare/lichidare/radiere.

Prin urmare aceasta cerere de depunere si/sau mentionare acte este des folosita atunci cand dorim sa facem unele schimbari privind bunul mers al unei societati.