Desi la prima vedere poate parea un pic ciudat, alegerea unui referent la momentul depunerii unui dosar la Registrul comertului este foarte importanta; sunt momente cand vi se poate da peste cap tot programul din ziua respectiva pentru simplul motiv ca nu ati ales un referent recomandat de cineva, practic de o persoana care a mai depus un dosar la Registrul comertului sau chiar de un avocat care face acest lucru zilnic si astfel interactioneaza cu persoanele din spatele ghiseelor.

Am identificat aproximativ 6 tipuri de referenti:

Referentul tipicar – acest tip de referent de obicei face exces de zel si incearca sa fie mai catolic decat Papa; isi doreste ca fiecare pagina sa fie semnata si stampilata, fiecare declaratie sa fie completata cu datele asociatului sau administratorului chiar daca se poate completa prima declaratie, iar restul pot fi completate doar cu activitatile desfasurate etc. De obicei chiar daca dosarul este corect intocmit, la un moment dat tot va gasi ceva ce nu este in regula in opinia sa.

Referentul bisnitar – acest tip de referent opereaza si alte dosare in timp ce va inregistreaza dosarul dvs.; exista referenti care probabil nu sunt foate multumiti financiar prin urmare aleg sa inregistreze si alte dosare in timp ce dvs. asteptati si pierdeti timp, oricat de dibace ar fi un astfel de referent nu poate sa proceseze doua dosare in acelasi timp asa ca cineva va pierde timp, de cele mai multe ori acea persoana veti fi dvs.

Referentul care trage de timp – pentru acest tip de referent termenul de complexitate a unui dosar nu exista, practic nu conteaza dificultatea dosarului, oricum va trece mult timp de la momentul in care dvs. va prezentati la ghiseu si momentul finalizarii procedurii de depunere; cu siguranta acest gen de referent va gasi timp sa raspunda la telefon, sa interactioneze cu alti colegi, sa iasa la o tigara sau mai rau sa intre in pauza de masa, oricare ar fi cazul dvs. veti resimti efectele acestor intarzieri prin pierderea unui timp pretios.

Referentul exemplar – desi este o placere sa lucrezi cu un astfel de referent de cele mai multe ori veti gasi o coada imensa si veti avea de asteptat; chiar daca veti avea de asteptat, strategia este una buna in opina mea deoarece macar stiti ca nu veti pleca de la Registrul Comertului fara sa fi rezolvat treaba pentru care ati venit in prima faza. Genul acesta de referent va va ajuta sa corectati orice greseala, sa gasiti solutii pentru micile scapari survenite in urma redactarii documentelor si multe alte chestiuni, pe care un alt referent le-ar vedea ca obstacole sau motive de amanare al dosarului.

Referentul corect – cu acest gen de referent de obicei nu este bine sa interactionati in niciun fel, ma refer aici la schimb de replici, cel mai bine este sa prezentati dosarul si sa asteptati sa inspecteze dosarul de la un capat la altul; daca stiti ca aveti un dosar complet fara greseli atunci nu ar trebui sa va faceti griji, dosarul va fi analizat obiectiv, sansele ca dosarul sa fie amanat fiind foarte mici.

Referentul nepasator – de cele mai multe ori genul acesta de referenti lasa impresia ca dosarul este in regula nefiind atenti la detalii care ar trebui sa fie observate si corectate la momentul revizuirii acestuia; prin urmare chiar daca senzatia de moment este ca dosarul este in regula veti avea surpriza in cele din urma sa aflati ca acesta a fost amanat.

Oricare ar fi variantele un lucru este cert: mare atentie la alegerea referentului la care veti depune dosarul, puteti sa pierdeti timp util si pretios.