CUI-ul societatii cunoscut si sub numele de Certificat de Inregistrare este un document esential pentru orice societate cu raspundere limitata sau de ce nu, societate pe actiuni in cadrul caruia sunt specificate urmatoarele detalii:

a) adresa societatii;

b) numele societatii;

c) numarul de inregistrare la Registrul Comertului;

d) codul unic de inregistrare la Registrul Comertului;

e) data emiterii Certificatului de Inregistrare si prin urmare data la care societatea a luat fiinta.

Ce se inampla daca pierdem acest document foarte important pentru societate?

In cazul in care pierdem Certificatul de Inregistrare al unei societati putem recupera un duplicat de la Registrul Comertului daca urmam niste pasi foarte simpli:

a) primul pas este sa dam anunt intr-un ziar de larga raspandire si sa mentionam faptul ca s-a pierdut Certificatul de Inregistrare. In cadrul anuntului va trebui sa specificam cat mai multe detalii referitoare la respectivul Certificat de Inregistrare si anume: numele societatii, adresa societatii, numarul in cadrul Registrului Comertului si codul unic in cadrul Registrului Comertului.

b) al doilea pas este sa completam o cerere la Registrul Comertului prin care solicitam emiterea unui nou Certificat de Inregistrare, mai precis a unui duplicat, atasand si anuntul din cadrul ziarului de larga raspandire.

Registrul Comertului are obligatia de a emite un duplicat al Certificatului de Inregistrare in urma depunerii documentelor in acest sens. De asemenea documentele se vor depune la Registrul Comertului din raza sediului societatii respective.