Neprelungirea sediului social a unui S.R.L. (societate cu raspundere limitata) poate atrage inactivitatea fiscala, procedura care este declansata de catre ANAF.

ANAF pune in aplicare articolul 92, aliniatul 1, litera g din Codul de procedura fiscala atunci cand recurge la initierea procedurii de declarare a inactivitatii fiscale a unui S.R.L. si din pacate poate recurge la masuri drastice fiscale pentru persoanele juridice care au sediul social expirat.

Cum se declanseaza procedura de declarare a inactivitatii fiscale unui S.R.L.?

Oficiul Registrului Comertului care este arondat societatii in cauza va transmite informatiile privind expirarea sediului social catre ANAF. Aceasta din urma institutie va notifica contribuabilul cu privire la obligatia acestuia de a avea un sediu social neexpirat, mai bine spus activ.

Compania in cele din urma va avea la dispozitie o perioada de 30 de zile de la momentul la care este notificata de catre ANAF pentru a incepe demersurile necesare pentru prelungirea sediului social. In cazul, in care s-a obtinut prelungirea sediului social, reprezentantii companiei vor avea obligatia de a depune la organul fiscal competent dovada prelungirii sediului social expirat. Acest lucru se poate face prin depunerea unui certificat constatator din care sa reiasa prelungirea sediului social.

Ce riscam atunci cand ni se declara societatea ca fiind inactiva fiscal?

1. In primul rand o societatea risca sa isi piarda inregistrarea in scopuri de TVA;

2. In al doilea rand inactivitatea fiscala se inscrie in cazierul fiscal al societatii cat si in cazierul fiscal al reprezentantilor acesteia. Acest lucru va conduce in mod automat la imposibilitatea de constituire a unor noi societati de catre persoanele care au inscrise fapte in cazierul fiscal.

3. In al treilea rand compania va fi obligata la plata tuturor obligatiilor referitoare la plata impozitelor, taxelor cat si a contributiilor sociale.

Ce putem face pentru a preintampina declararea inactivitatii fiscale?

Putem sa ne asiguram ca atunci cand va veni momentul expirarii sediului social vom avea pregatita o varianta de back-up, in sensul ca ar trebui sa ne gandim deja la prelungirea termenului de valabilitate a sediului expirat prin incheierea unui act aditional la contractul initial sau de ce nu, ar trebui sa ne gandim la incheierea unui nou contract privind imobilul cu destinatie de sediu social. Practic oricare dintre cele doua variante, fie ca incheiem un act aditional la contractul initial sau incheiem un contract nou pentru a avea asigurata prelungirea sediului social este bine venita.