Subiectul sau subiectele ce tin de marca in general pot fi extinse si se poate vorbi mult despre conceptul de marca, dar si de alte chestiuni ce tin de marca, aspecte pe care voi incerca sa le cuprind in cele ce urmeaza.

Putem extinde protectia unei marci si in alte tari?

Desi am mentionat faptul ca marcile sunt protejate doar pe teritoriul Romaniei, protectia unei marci poate fi activata in cazul, in care se indeplinesc formalitatile din tara respectiva. Prin urmare este permisa inregistrarea unei marci intr-o tara sau mai multe tari membre ale Aranjamentului de la Madrid, prin intermediul unei cereri unice, ce va fi depusa la Organizatia Mondiala a Proprietatii Intelectuale, situata la Geneva, cu conditia ca aceasta marca sa fie inscrisa in registrul marcilor inregistrate din Romania, practic sa aiba certificat de inregistrare. Termenul de protectie obtinut in baza Aranjamentului de la Madrid este de 10 sau 20 de ani in functie de optiunea titularului.

Ce este marca colectiva?

Prin marca colectiva intelegem acel tip de marca care este destinata deosebirii produselor/serviciilor membrilor unei asociatii de produsele/serviciile apartinand altor persoane. Prin urmare asociatiile de fabricanti, producatori, comercianti, prestatori de servicii sunt in masura sa solicite inregistrarea unei marci colective. Cu toate acestea marcile colective sunt supuse regimului marcilor individuale.

Ce este marca de certificare?

Prin marca de certificare intelegem acel tip de marca ce indica faptul ca produsele/serviciile pentru care este utilizata sunt certificate de titularul marcii, in ceea ce priveste calitatea, materialul, modul de fabricatie a produselor  sau de prestare a serviciilor, precizia sau alte caracteristici. Marcile de certificare pot fi inregistrare la OSIM de catre persoane juridice legal abilitate sa exercite controlul produselor  sau al serviciilor, prin urmare persoanele juridice care fabrica, importa sau vand produse nu pot solicita inregistrarea unei marci de certificare.

Ce este indicatia geografica?

Indicatia geografica este denumirea ce serveste la identificarea unui produs originar dintr-o tara, regiune sau localitate a unui stat, in cazurile in care o calitate, o reputatie sau alte caracteristici determinate pot fi in mod esential atribuite acestei origini geografice; indicatiile geografice pot fi folosite doar de persoanele care produc sau comercializeaza produsele pentru care aceste indicatii au fost inregistrate.

Acestea ar fi si alte elemente, pe care ar trebui sa le cunoastem in ceea ce priveste marca la modul genral, precum si variantele pe care le putem lua in calcul atunci cand ne gandim la inregistrarea unei marci.