Venirea anotimpului rece aduce de cele mai multe ori un motiv in plus de bucurie fiind luna cadourilor, dar de cele mai multe ori si o luna a cheltuielilor de sezon. Anvelopele de iarna sunt de ceva timp obligatorii, iar soferii consacrati stiu ca atunci cand se simte mirosul iernii trebuie sa ia in calcul si o vizita la vulcanizarea cea mai apropiata.

Revenind la reglementarile privind obligativitatea anvelopelor de iarna, totul a pornit cu OUG 195/2002 republicata privind circulatia pe drumurile publice, actualizata in cele din urma prin OG 5/2011 denumita si Legea anvelopelor de iarna.

Astfel daca in prima faza in cadrul articolului 102 alin (1) punctul 28 din cadrul OUG 195/2002 regaseam doar obligativitatea soferilor de autovehicule cu masa maxima atorizata mai mare de 3,5 tone de a avea anvelope de iarna, iata ca prin OG5/2011 acelasi articol a fost modificat si aceasta sarcina a revenit oricarui participant la trafic indiferent de tipul autovehiculului.

Prin urmare conform art. 102 alin (1) punctul 28 si art. 112 alin 1 litera h1) din cadrul OUG 195/2002 modificata prin OG5/2011 autovehiculele care circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei au obligativitatea sa fie dotate cu anvelope de iarna.

Intrebarea se pune in felul urmator: cand intervine aceasta obligativitate de a dota autovehiculul cu anvelope de iarna? In tot cadrul legislativ precum si in orice reglementare nu exista o data anume prevazuta pentru acest aspect, practic din interpretarea articolelor in acest sens veti observa faptul ca aceasta obligativitate intervine la momentul, la care pe carosabil se afla zapada, polei sau gheata.

In concluzie exista oricand sansa de a intalni un politist care poate da dovada de exces de zel si va poate sanctiona contraventional, nefiind obligat sa ia in calcul luna in care va aflati, singura chestiune luata in calcul conform legislatiei fiind starea carosabilului.